Poistna udalost

Skúsenosti s vystavením krycieho listu poisťovňou Generali Slovensko

Investičné striebro - zlatestriebro.sk

Týmto článkom by som sa s Vami rád podelil o skúsenosť s vystavením krycieho listu spoločnosťou Generali Slovensko poisťovňa, a.s.. Jedného pekného dňa, keď som sa ráno chystal ísť autom do kancelárie, som si za kľučkou od vodičových dverí našiel lístoček so správou od susedky z vedľajšieho vchodu, že pri vycúvaní z parkoviska mi oškrela zadnú časť auta, konkrétne ľavý zadný blatník nad zadným kolesom a zadný nárazník. Veľmi ma to nepotešilo, nakoľko mám nové auto, kúpené pred cca 6 mesiacmi, ale bol som rád, že existujú aj zodpovední ľudia a že mi pani nechala odkaz aj s telefónnym číslom.

Keďže mám havarijnú poistku v poisťovni Generali Slovensko, tak som sa rozhodol, že budem riešiť poistnú udalosť cez ňu a spoluúčasť si vymáhať zo zákonnej poistky vinníka. Po príchode do kancelárie som si našiel číslo a zavolal do poisťovne Generali Slovensko, kde mi to po treťom zazvonení zdvihla milá pani, ktorej som nahlásil poistnú udalosť. Všetko išlo super. Pani mi povedala, že v priebehu 48 hodín ma bude kontaktovať obhliadkár za účelom obhliadnutia poškodeného vozidla. Obhliadkár sa ozval ešte večer v daný deň a dohodol sa so mnou na obhliadke vozidla na ráno v nasledujúci deň. Obhliadka prebehla, pán vypísal potrebné tlačivá a dal mi tlačivo pre potreby autoservisu. Nahlásil som, že opravu chcem realizovať cez krycí list. To znamená, že poisťovňa vystaví autoservisu krycí list a ja následne doplatím len spoluúčasť, ktorú si budem následne vymáhať od poisťovne škodcu a DPH, nakoľko je auto písané na firmu.

Následne som si dohodol v značkovom autoservise termín opravy, kde mi oznámili, že auto bude musieť byť v servise 3 dni kvôli vytvrdnutiu laku. V dohodnutý deň som auto zaviezol do autoservisu a tak ako bolo dohodnuté o tri dni mi volali, že auto mám hotové a že posielajú všetky potrebné dokumenty do poisťovne, aby mohli vystaviť krycí list (bežne to trvá cca 48 hodín). Hneď ako budú mať krycí list, tak mi zavolajú, aby som si mohol prísť auto vyzdvihnúť a doplatiť rozdiel. Až potiaľto všetko prebehlo tak ako malo.

Keď mi po 4 dňoch nikto nevolal zo servisu, tak som na 5. deň popoludní zavolal ja a spýtal som sa, či už majú ten krycí list a či si môžem prísť pre auto. Bolo mi oznámené, že krycí list nemajú a ani nedostali e-mailom žiadnu informáciu o tom, že by bolo treba ešte niečo doložiť, prípadne, že niečo nie je v poriadku. Na 6. deň som teda volal do poisťovne Generali Slovensko. Opäť nebol problém dovolať sa. Zdvihol mi to pán, ktorý mi oznámil, že servis im poslal všetko potrebné a že krycí list nebol z ich strany zaslaný z dôvodu, že som neposlal tlačivo so žiadosťou a mojim súhlasom o vystavenie krycieho listu v prospech účtu autoservisu, ktorý auto opravoval. Na moju otázku, že prečo ma alebo autoservis na chýbajúce tlačivo telefonicky alebo e-mailom neupozornili po tom, ako obdržali všetky tlačivá z autoservisu, mi bolo povedané, že to nie je ich povinnosťou a že to si musí každý klient vedieť a riešiť sám. To, že to tlačivo chýbalo vedeli, ale argumentovali tým, že to nie je ich povinnosťou o tom oboznámiť klienta a vlastne, že ma na to mal aj tak upozorniť autoservis. Super služby, čo myslíte? V autoservise mi následne povedali, že tlačivo mi mal dať obhliadkár po tom, ako som mu oznámil, že si chcem opravu realizovať cez krycí list. Pán z poisťovne mi následne povedal, že bude stačiť, keď to tlačivo vypíšem, naskenujem a pošlem mailom a že keď ho dostanú, tak najneskôr do 24 hodín vystavia a pošlú krycí list do autoservisu.

Po 48 hodinách od momentu, kedy som e-mailom odoslal svoju žiadosť do poisťovne, som opäť volal do autoservisu či už majú krycí list a či si môžem prísť pre auto. Bolo mi povedané, že krycí list stále nemajú a že mám znova volať do poisťovne. Volal som teda opäť do poisťovne Generali Slovensko, kde mi bolo oznámené, že je dovolenkové obdobie a že nestíhajú a preto ešte nestihli krycí list vystaviť a zaslať do autoservisu, ale že tak spravia ešte v daný deň. Nasledujúci deň som volal do autoservisu, kde opäť krycí list nemali. Takto sa to opakovalo ešte ďalšie dva dni. Na piaty deň, po treťom telefonáte s urgenciou na vystavenie krycieho listu do poisťovne som sa dočkal telefonátu zo servisu, že krycí list už konečne majú a že si môžem prísť pre auto.

Auto stálo 10 dní opravené v autoservise, kým som sa dopracoval od poisťovne Generali Slovensko ku kryciemu listu. Pritom stačilo len tak málo, a to, aby mi pani, ktorej som prvýkrát volal alebo obhliadkár, ktorý bol auto obhliadnuť povedali, kde si mám stiahnuť žiadosť o vystavenie krycieho listu v prospech autoservisu a že ho mám zaslať do poisťovne alebo ho nechať v autoservise, ktorý by ho spolu s ostatnými tlačivami poslal do poisťovne.

Tak hlavne, že „Keby niečo?“. Aké máte skúsenosti Vy?

Investičné zlato - zlatestriebro.sk
  • majster

    Treba sa ozvať a treba tieto veci zverejňovať, lebo keď im nikto nič nevytkne, tak lepší sami od seba nebudú. Bohužiaľ žijeme takú dobu, že dávame svoje peniaze firmám, ktoré vlastne nič nerobia iba inkasujú a keď sa niečo stane, tak máte zaplatiť spoluúčasť a ešte si aj sám urobiť celú agendu a doniesť im to až pod nos.

    • Ďakujem za príspevok. Druhou vetou ste to cele vystihli. Najskôr som Váhal či napísať tento článok a chcel som to hodiť za hlavu, ale potom som si povedal presne to iste, že ak sa to nebude zverejňovať tak sa ich služby nebudú zlepšovať. Na každej poistnej udalosti je najhoršia vec strata času, ktorý Vás to stojí.