Veľká časť finančných agentov bola zvyknutá ponúkať lacnejšie finančné produkty, pretože tak cielili na širšiu skupinu potenciálnych klientov. Drahším produktom sa radšej vyhýbali. Dôvodom mohla byť aj zložitejšia analýza klienta pomocou investičného dotazníka, prípadne zložitejšie produkty.
Myslím si však, že odbornosť, sebavedomie a úroveň služieb finančných sprostredkovateľov sa zvýšila a už sa viac neboja púšťať do predaja investičných nástrojov. Je to síce iná práca, než napr. predaj poistenia, no stačí si urobiť licenciu na sektor kapitálového trhu a naučiť sa metodiku obchodníkov s cennými papiermi, ktorá zväčša nebýva veľmi zložitá. Ak má obchodník dobré a jednoduché produkty, ide predaj o to ľahšie.
Každý skúsený predajca už vie, že vo svojom klientskom kmeni nájde ľudí, ktorí majú záujem o investovanie vyšších súm. Pokiaľ im však túto službu neponúkne, klient len ťažko zainvestuje. Sprostredkovateľom, ktorí sa k tomuto kroku ešte neodhodlali, no chceli by to skúsiť, odporúčam pustiť sa najprv do jednoduchých produktov s fixným výnosom a jednoduchou poplatkovou štruktúrou.