Ak ste sa rozhodli pre založenie akciovej spoločnosti či eseročky mať dobrý nápad často nestačí. Je to však minimum, ktoré musíte mať, aby ste mali aspoň 20% šancu na úspech. Ak však chcete urobiť všetko preto, aby ste uspeli, musíte firme obetovať viac času ako ostatní a zároveň to musíte robiť inak ako oni. Musíte byť dostatočne tvrdohlavý a zároveň nebáť sa priznať si chybu a zmeniť názor. Musíte robiť odvážne rozhodnutia, ale aj vedieť odhaliť zbytočne veľké riziká. A zároveň by ste ma mali zamerať ešte na toto.
Naučte sa odlíšiť
Uspieť môžete aj vtedy, ak si otvoríte reštauráciu na ulici, kde je už 5 ďalších. Ako? Jedine tak, že sa odlíšite. Ako hovorí Seth Godin, jeden z najlepších marketérov na svete, ak chcete uspieť, musíte sa stať fialovou kravou v obyčajnom stáde. Takže ak si otvoríte reštauráciu na ulici, kde je 5 ďalších, ktoré sa odlišujú iba cenami, musíte priniesť niečo úplne iné – kuchár pripraví jedlo pred hosťami, dizajnovým interiérom, živým pianistom či špičkovým šéfkuchárom.
Naučte ľudí spolupracovať
Mnoho podnikateľov si myslí, že ak si najme tých najlepších ľudí, bude to automaticky znamenať úspech. To je však veľký omyl, pretože nie tie firmy, ktoré majú najlepších zamestnancov sú jednotkami na trhu, ale tie, ktoré tých najlepších zamestnancov naučili spolupracovať. A nielen v jednotlivých tímoch, ale naprieč všetkými úrovňami spoločnosťami. Až keď naučíte spolupracovať generálneho riaditeľa s účtovníkom, vtedy to zapadne do seba ako puzzle a úspechy sa dostavia.
Neustále inovujte
Ak chcete byť naozaj úspešný, nesmiete zostať stáť na mieste pri prvom náznaku toho, že sa vám darí. Posúvajte vpred seba aj svoj podnik. Neustále sa vzdelávajte, choďte na konferencie, workshopy či prednášky. A zároveň zlepšujte podnik, nemusia to byť nejaké medzigalaktické zmeny. Stačí ak v kaviarni začnete dávať ku káve kúsok bábovky zadarmo. Aj toto je krok, vďaka ktorému si vás ľudia zamilujú. A možno práve kvôli inováciám budete riešiť založenie európskej spoločnosti a expanziu na zahraničné trhy.