Pokiaľ ste rozmýšľali nad tým, ako začať podnikať cez internet alebo ste si hľadali prácu, ktorú budete môcť vykonávať z pohodlia vášho domova, pravdepodobne ste narazili na pojem affiliate marketing. Čo však tento pojem znamená a dá sa týmto spôsobom zarobiť aj v dnešnej dobe?
Ešte predtým sa však pozrime na otázku, ktorá behá po rozume mnohým ľuďom:
Ako sa dajú peniaze na internete zarobiť rýchlo?
Táto otázka je nesprávne položená, pretože sa sústredí na myšlienku rýchleho zbohatnutia. Nič také neexistuje. Práve naopak, podnikatelia, ktorí sa snažia zbohatnúť rýchlo, nakoniec skončia najhoršie. Nikdy sa nesmie uprednostniť rýchlosť pred kvalitou, inak sa to nakoniec obráti proti vám.
V otázke je tiež problém s tým, ako evokuje pocit, že zarobiť peniaze na internete je ľahké. Ako vysvetľuje Masterkurz, toto je mylná predstava, ktorá má v konečnom dôsledku zdrcujúce účinky na začínajúcich podnikateľov s nesprávnymi očakávaniami. Vytvoriť poctivý online biznis chce veľa práce. Každý podnikateľ uspeje len vďaka vytrvalosti a trpezlivosti.
Správna otázka
Aby sme sa dostali k dobrej odpovedi, musíme položiť správnu otázku. Preformulujme teda zavádzajúcu otázku z úvodu na túto:
„Ako môžem ľuďom pomôcť cez internet do takej miery, že by mi za to boli ochotní zaplatiť?“
Teraz sme na správnej ceste k vysvetleniu, ako vytvoriť poctivý príjem z internetu. Zjavne sa bude odpoveď pre každého odlišovať, pretože sa opiera o vašu súčasnú situáciu a možnosti. Podstata však zostáva podobná ako pri freelancingu a nakoniec sa dostaneme k rovnakému cieľu.
Čo je affliate marketing?
Affiliate marketing je marketingový nástroj internetových firiem, ktorý funguje na previazanosti stránok predajcu služieb alebo produktov so stránkami, ktoré službu či výrobok odporúčajú. Zvykne sa nazývať aj partnerský marketing alebo provízny systém. Ide o systém založený na propagáciu produktu firmy prostredníctvom stránok affiliate partnerov, ktorí za to dostávajú províziu z predaja.
Podľa tohto podrobného návodu spočíva princíp affliate marketingu v tom, že klient prejde cez web stránku predajcu na stránku spoločnosti, alebo si na jeho webovej stránke rezervuje niečo, čo ponúka daná spoločnosť. Potom sa spoločnosť spojí s klientom telefonicky alebo e-mailom a overí objednávku. Po dohovore spoločnosti s klientom zaplatí klient spoločnosti.
Následne spoločnosť vyplatí predajcovi provízie, pričom vyplatená suma je súčasťou ich internej dohody, ktorá môže byť uvedená v percentách, pevnej čiastke a podobne.